Canon 24-105 f4,0 vs  Sigma 24-70 f2,8 ART  vs  Tamron 24-70 f2,8

ideální základní objektiv pro Zrcadlovku Canon s čipem full frame

Sdílet na Facebooku

Ideální volba vhodného základního objektuvu

Pokud ke své digitální zrcadlovce Canon s čipem full frame vlastníte nejrozšířenější osvědčený objektiv Canon řady L 24-105 f/4,0, a nemáte zatím k dipozici jinou variantu základního objektivu   s lepší světelností (f2,8), nastává otázka jakou částku investovat a pro kterého výrobce se rozhodnout, konkurence je silná, kvalita se stále posouvá kupředu, který objektiv tedy vybrat ?

Canon EF 24-70 f/2,8 L USM II, jsem do testu nezařadil, protože i, když zlevnil, je stále za nemalých: 43.190,- kč

Sigma  24-70 f/2,8 DG OS HSM Art, není úplně levná, ale přeci jen oproti Canonu 10.000,- kč ušetříte, investice je tedy ve výši:  33.690,- kč

Tamron AF SP 24-70 f/2,8 Di VC USD  ,je bezesporu nejlevnější, investice je tedy za velmi přijatelných :  21.990,- kč

Vycházím tedy ze situace , že vlastníte starší Canon 24-105 f/4,0 a chcete se posunout výše,raději objetujete rozsah 24-105 a požadujete

lepší optickou kvalitu, jaký je tedy mezi testovanými objektivy rozdíl ? a který si vybrat ?.

Na základě krátkého testu, ve kterém jsem srovnal na zrcadlovce Canon 5D mark IV, výše uvedené tři objektivy, tedy Canon 24-105 f/4,0, Sigmu 24-70 f/2,8 a starší verzi Tamronu 24-70 f/2,8, mohu uvést, že kvalita všech tří objektivů je velmi dobrá a vyrovnaná.

Všechny tři objektivy velmi dobře zaostřují : střed, levou i pravou stranu snímku, při bližším porovnání především na přiblížení 1:1, tam však určité rozdíli zaznamenta lze.

Z pohledu ostrosti a kontrastnosti je výtězem : Sigma 24-70 f/2,8 Art, všechy fotografie jsou dokonale ostré, Sigma působí kvalitním dojmem a opět nezbívá než konstatovat velký nárust kvality řady Sigma Art, která se dle mého názoru plně vyrovná originálním objektivům Canon řady L.

Starší Canon 24-105 f/4,0 L, byl nejlepší po stránce pružnosti,ve světelně problematických podmínkách skvěle a bezpečně nejlépe vyrovnával poměr světel a stínů, výsledné fotografie vyžadovaly nejmenší zásah v RAW Converteru, nedosahoval však takové ostrosti jako Sigma 24-70 f/2,8 Art, Canon  24-105 f/4,0 samozřejmě vzhledem k hoší světelnosti při stejné cloně f/8,0 a stejných světelných podmínkách občas vykazoval delší čas závěrky, konkrétně 1/640 s, zatímco zbývající dva konkurenti  se světelností f/2,8 podávali při stéjném nastavení 1/800s.

Nejslabší výsledek,ale jen nepatrně, v žádném případě ne však špatný, podal staší model Tamronu 24-70 f/2,8, za :21.990,- kč se však stále jedná o vynikající objektiv, ostrost byla jen nezaznamenatelně nepatrně horší a v podání byl stejně jako u Sigmy silný přechod mezi světlem a stínem vč.sklonu k podexponovanosti, což lze  celkem jednoduše eliminovat v Raw Conventeru.

Jak jsem již uvedl na počátku, souboj je velmi vyrovnaný.

 

 

srovnávací galerie





















Sigma 24-70 f/2,8 ART












Canon 24-105 f/4,0 a Tamrob 24-70 f/2,8